Cztery Ścieżki , w ramach, których należy zgłaszać swoje pomysły:

Temat 1: Potęga ekosystemów

 

Ekosystem biznesowy, to sieć powiązanych z sobą przedsiębiorstw, w której działanie każdego z podmiotów w jakiś sposób oddziałuje na pozostałe. Każda firma funkcjonuje w luźnych ekosystemach, w skład których wchodzą dostawcy, odbiorcy, klienci, podwykonawcy czy dystrybutorzy. Współcześnie jednak pojęcie to coraz częściej dotyczy kooperacji firm nie powiązanych ze sobą relacją handlową, a które są w stanie zaoferować dodatkową wartość dla odbiorcy, często poprzez oferowanie bardziej kompleksowej usługi lub przejmowanie na siebie dodatkowych czynności odciążających klienta. Prostym przykładem mogą być tu ekosystemy w branży turystycznej, gdzie na jednej stronie można porównać setki hoteli, poczytać opinie, zarezerwować lot, transfer oraz wycieczki, wyszukać najlepsze restauracje, kluby czy atrakcje. Innym aplikacje bankowe, w których można kupić bilety komunikacyjne, złożyć wniosek urzędowy lub dostać zniżkę na abonament komórkowy.

Jakie ekosystemy można zbudować, w których jednym z komponentów będzie firma ubezpieczeniowa?

Jaką dodatkową wartość wykreuje taki ekosystem dla klienta?

Jak zweryfikować zasadność takiego ekosystemu w stosunkowo prostym pilotażu?

Jak zachęcić inne organizacje do uczestnictwa w budowie takiego ekosystemu?

Temat 2: Zbuduj społeczność

 

Idea, potrzeba, doświadczenia, cel, pasja, lokalizacja – wszystko to może stanowić podstawę zbudowania społeczności. Fora wymiany doświadczeń, kluby, koła, grupy w social media – skoncentrowani wokół jakiegoś konceptu, który ma tylko jedną cechę – musi być dla członków danej społeczności ważny. Budują relacje, wymieniają się doświadczeniami, inspirują się i wspierają.

Rozumiejąc daną społeczność, jej marzenia i obawy, marki mogą dostosować i zaoferować produkty czy usługi, które doskonale zaadresują potrzeby i w naturalny sposób wpiszą się w oczekiwania. Oferując rozwiązanie dostosowane do potrzeb danej społeczności, nawet niezwiązane z podstawowym biznesem, można nawiązać z nią relacje i zdobyć zaufanie. Przykładowo budując społeczność posiadaczy młodych psów, warto zaoferować im aplikację z poradami treserskimi. Taka społeczność będzie doskonałą bazą do budowania relacji przez markę karmy weterynaryjnej.

Dla jakich społeczności można zaoferować różne rozwiązania ubezpieczeniowe?

Jaką wartość zaoferować odbiorcom, by taką społeczność zbudować?

Jak wypracować jej zaufanie i w naturalny sposób zaoferować najbardziej trafne rozwiązania?

Temat 3: Postaw na zdrowie

 

Obecnie w Polsce blisko 2,3 miliona osób posiada ubezpieczenie zdrowotne. Długi okres oczekiwania na wizytę u specjalisty w państwowej opiece zdrowia jest jednym z głównych motywatorów do zakupienia takiego rozwiązania. Prywatna opieka medyczna jest postrzegana także jako najbardziej pożądany benefit pozapłacowy dla pracowników.

Ubezpieczenia zdrowotne to pakiety, które umożliwiają dostęp do specjalistycznych konsultacji lekarskich i badań diagnostycznych w ramach prywatnej opieki medycznej – zarówno w ramach sieci medycznych jak i indywidualnych zakładów. Mogą być kupowane zarówno przez osoby indywidualne, jak i firmy dla swoich pracowników.

Jak można zachęcić klientów biznesowych do wybrania danej oferty w obszarze ubezpieczeń zdrowotnych?

Jakie grupy klientów indywidualnych są najbardziej zainteresowane takim ubezpieczeniem i jak można do nich dotrzeć?

Jakie dodatkowe usługi czy rozwiązania można oferować w uzupełnieniu podstawowego świadczenia prywatnej opieki zdrowotnej?

Jak można usprawnić procesy związane z zarządzaniem ubezpieczeniami zdrowotnymi wewnątrz organizacji lub z perspektywy klientów – indywidualnych i biznesowych?

Jak zwiększyć wartość dla klienta płynącą z tego ubezpieczenia?

Temat 4: Nowe technologie w służbie ubezpieczeń

 

Internet of Things, Wearables, Artificial Intelligence. Te pojęcia w ostatnich latach nie schodzą z pierwszych stron gazet. Możemy w sposób ciągły monitorować zarówno nasz stan zdrowia, jak i sytuację w naszym domu – od zawartości lodówki, przez stan wszystkich instalacji, po temperaturę czy jakość powietrza.

Jak zbudować synergię pomiędzy wykorzystaniem nowoczesnych urządzeń, a produktami ubezpieczeniowymi?

Które z nowoczesnych urządzeń może wspomóc w zapobieganiu wszelkiego rodzaju negatywnym zdarzeniom, od których się ubezpieczamy?

Jakie urządzenia mogą stanowić uzupełnienie do oferty ubezpieczeniowej?